keskiviikko 7. syyskuuta 2016

Takaisin Hanoissa

Viikko 5

Viikonlopun (venähtäneestä) Thaimaan reissusta lopulta selvittiin, niin oli vuorossa uusi viikko Hanoissa.

Keskiviikkona vihdoin ja viimein päästiin Hanoihin. Se tosiaan oli työn ja tuskan takana, mutta tuntui voitolta kun vihdoin ja viimein lentokone laskeutui Hanoin lentokentälle. Keskiviikko meni aika pitkälti levätessä. Mikä tuskin kenellekään on ihme..

Torstaina kävimme vain pienellä kävelyllä, mutta matkalle mahtui paikallinen hammaslääkäri (itse en kyllä tuossa tuolissa haluaisi istua) ja jätteenlajittelupiste. Se oli kadun kulmassa, mihin roskakasat oli vaan kipattu, pusseista lempattiin toiseen tavaraa ja takaisin kyytiin..

Purukalusto kuntoon
Paikallinen jätteenlajittelupiste

Perjantaina sitten pyörähdimme iltamarkkinoilla. Pois päin lähtiessä koitimme etsiä vessaa, mutta päädyimmekin paikalliseen taidenäyttelyyn..

Lauantaina oli hellepäivä, mistä syystä piilottelimme päivän hotellihuoneessa. Myöhemmin uskaltauduimme etsimään ruokaa. Ensimmäisen paikan terassilla kipitteli rottia ja palvelu oli olematonta, meille, muita kyllä palveltiin kiitettävään tahtiin. Siispä jatkoimme vielä etsimistä. Päädyimme ihastelemaan häitä ja löydimmekin katedraalin vierestä ruokapaikan, jonka terassilta näki katedraalin ja "paikallisen väärentäjän". Ruoka oli syötävää (osalla meistä) ja palvelu oli huonoa.

Hääkuvaus menossa
Siinä niitä kortteja tulee..

Sunnuntaina jouduimme lähtemään evakkoon hotellista, kun huoneeseemme tuli tuholaistorjuja. Ensin kävimme syömässä valkosipulikanaa (edelleenkin hyvää), minkä jälkeen lähdimme suunnistamaan isojen (ainoastaan egoltaan) herrojen viimeiselle piilopaikalle. Samalla kävimme katsomassa tolpan päässä tönöttävää mökkiä. Kotimatkalla näimme auringon laskun, kalastavia pappoja ja pelottavia tyyppejä useamman kaupallisen verran.
Lisäksi matkaamme paluumatkalla koitti lyöttäytyä joku kovasti zombia muistuttava herra, jonka karistimme ripeillä askelilla ja valaistuilla kaduilla.

Nyt lähti öttiäiset ja möttiäiset hotellista

Ho Chi Minh Maousoleum

One Pillar Pagoda

Kaverukset kalassa

Loppuun vielä pari kuvaa tämän viikon ruuista (kyllä, tylsinä kävimme pari kertaa samassa paikassa: geckossa)

Kuuma täällä on kun pätsissä ja tänä vuonna on luvattu kuumaa kesää.. Yök!!!